https://alaqsasport.ps/web/images/logo.svg

هودج: لا يوجد عرض رسمي من الأهلي.. والزمالك فريق «غير محترف»

تفاصيل

هودج: لا يوجد عرض رسمي من الأهلي.. والزمالك فريق «غير محترف»


وكالات -

 

تحدث والتر هودج لاعب نادي الزمالك السابق عن حقيقة توقعيه للنادي الأهلي، ومستحقاته المتأخرة لدى نادي الزمالك حيث وصفه بعدم "الاحترافية".

 

وقال هودج وقال هودج في تصريحات تلفزيونية عبر برنامج "الماتش" عبر شاشة "صدى البلد": "مفيش عروض رسمية من الأهلي اني اقدر اقول اني رايح ولا لا، بأكد ان مفيش عروض من الأهلي وعلاقتي الوحيدة بس مع اوجستي".

وتابع: " انا عاوز فلوس، لو الفلوس بتاعتي هاخدها ممكن العب في اي مكان، اهلي او زمالك او غيره، ده شغل ومش مهم هلعب في أي نادي".

 

وأضاف: "لو نادي قدم لي المال الي انا محتاجة وطالبه واراه مناسب لي وهيكون العرض مناسب ليا ولأسرتي هوافق ايا كان العرض ده من اهلي او زمالك أو من أي نادي في أي قارة".

 

ووجه البورتريكي رسالة الى نادي الزمالك: "لما تكلموا معايا قولتلهم أنا عاوز الفلوس بتاعتي الي لسه ماخدتهاش من الموسم الي فات".

 

وواصل والتر حديثه: "انا عملت دوري وقدمت كل ما أملك من مجهود ومن حقي أحصل على مستحقاتي المتأخرة".

 

وأكمل هودج: " ردي لمسئولي الزمالك إني اخد فلوس وبعدين نتكلم، هناك مناقشات تتم حاليًا عن مستحقاتي المتبقية مع الزمالك في الفترة الحالية".

 

واختتم: "لو عندي عرض من الأهلي والزمالك، والزمالك دفعوا الفلوس القديم هختار المحترف أكتر، الزمالك ليس نادي محترف في تعامله، كانوا أشخاص جيدين ولكنهم لم يفوا بوعودهم في مستحقاتي، اوجستي قالي ان الأهلي نادي محترف وهو حابب الفريق ومبسوط هناك مع الأهلي".

آخر الأخبار